Kürt televizyonlarını kapatma girişimine uluslararası tepki

614

Avrupa’da, Kürt televizyonlarını kapatma girişiminde bulunan AKP ve Eutel-Sat şirketine tepkiler artıyor.

Avrupalı basın ve düşünce kuruluşları, Türkiye’nin Kürt televizyonlarına olan tahammülsüzlüğüne sert tepkiler veriyor. Avrupa’nın önemli düşünce kuruluşlarından olan Pen Internatinal’ın Başkan Yardımcısı, Yazar Eugene Schoulgin konuyla ilgili açıklamalarda bulundu.

Schoulginin’in açıklamaları Norveç”in en çok satan gazetelerinden biri olan Klassekampen’da geniş yer buldu. Haberde, Fransa merkezli Eutel-Sat şirketinin Norveç lisanslı Stêrk TV’nin kapatılması kararını verdiği ve bunun Türk hükümeti ve RTÜK’ten gelen talep üzerine yapıldığı yazıyor.

Schoulgin, bu kararın üzücü ve kabul edilemez olduğunu belirtiyor ve “Bu olay gösteriyor ki, Türk hükümeti baskı ve tehditle Türkiye dışındaki gazetecilik kriterlerini etkiliyor” diyor.

Gazete ayrıca, RTÜK Başkanı İlhan Yerlikaya’nın Kürt televizyonlarını “örgüt propagandası yapmak’la suçlamasına da değiniyor. Yazar Schoulgin buna cevap olarak da şunları söylüyor: “Türkiye gazetecileri tutuklamak ve muhalif medya kuruluşlarını kapatmak amacıyla ‘terör’ kavramını malzeme olarak kullanıyor. Kaldı ki Türkiye’nin yasaları Türkiye dışındaki yerleri bağlamaz.”

Yazar Schoulgin daha önce de, PKK’nin ‘terör listesi’nden çıkarılması gerektiğini dile getirmişti.

NORVEÇ GAZETECİLER BİRLİĞİ: DERİN BAĞLANTILAR VAR!

Norveç gazeteciler birliği: “Bu işte büyük paralar dönüyor!”

Norveç Gazeteciler Birliği Norsk Jounalistlag adına açıklama yapan Eva Stabell ise konuyla ilgili, “Eutel-Sat’ın Türk uydu sistemi Türk-Sat’la derin bağlantıları var” diyor ve bu iki kurumun 2013 yılında işbirliği amaçlı bir anlaşma imzaladığını, bu işte büyük paraların döndüğünü vurguluyor.

Eva Stabell, konu hakkında uluslararası kuruluşları bilgilendirdiklerini, zaten Fransız Gazeteciler Birliği’nin de bu kapsamda Eutel-Sat’a tepki verdiğini belirtiyor.